MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Yamaha SR400

De nieuwste Yamaha: de SR400




30 jaren gingen voorbij, maar de belangstelling voor de SR serie bleef groot. Vandaag vieren we de come back van de Yamaha SR400. Dit retromodel heeft niets aan charme en authenticiteit ingeboet en kan met het grootste gemak worden omgebouwd naar een trendy Café Racer, Bobber of Scrambler. De mogelijkheden zijn legio! 

35 jaar geschiedenis. Gebouwd om te customizen.







De imposante ééncilindermotor heeft altijd al de harten gestolen van motorrijders. En toen we de originele Yamaha SR400 meer dan 30 jaar geleden op de markt brachten, werd hij een favoriet van motorrijders die verlangden naar een eenvoudige, wendbare en plezierige motorfiets.


maandag 2 december 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

HOCO Parts nieuws: Heidenau Snowtex biedt grip op winterweer


Winterbanden voor Motorfietsen:
Heidenau Snowtex biedt grip op winterweer


De meeste motorbanden zijn zomerbanden. De gekozen rubbersamenstelling biedt goede grip en een goede levensduur zolang het niet te koud wordt. Bij lage temperaturen wordt dat rubber echter te hard, waardoor de grip terugloopt. Wie 's winters motor rijdt, is daarom beter af met de speciale ‘Snowtex’ winterbanden van Heidenau.

In de autowereld is het heel gewoon om winterbanden te monteren. In de motorwereld zie je dit fenomeen bijna niet. Motorrijders zetten hun motor 's winters vaak op stal. Voor veel bandenfabrikanten is het aantal motorrijders dat 's winters doorrijdt dan ook te gering om er speciale banden voor te ontwikkelen. Maar er is één uitzondering: Heidenau. Deze Duitse fabrikant biedt met de speciale ‘Snowtex’-banden de oplossing voor doorrijders. 


Winterbanden verplicht.
Heidenau maakte ooit deel uit van het grote Pneumant bandenconcern. Nadat het zelfstandig werd heeft Heidenau zich onder meer gespecialiseerd in de fabricage van scooterbanden. Dankzij de een unieke combinatie van een hoog draagvermogen en een lange levensduur werden die favoriet bij posterijen in een groot deel van Europa. En omdat posterijen ook 's winters post rond brengen, heeft Heidenau al sinds jaar en dag een speciale lijn ‘Snowtex’ winterbandenlijn voor scooters. Dat gamma werd enkele jaren geleden uitgebreid met winterbanden voor motorfietsen, toen de Duitse wetgeving werd veranderd. In Duitsland is het sinds 2006 voor alle gemotoriseerde voertuigen verplicht om met "bij de weersomstandigheden passende banden" te rijden. Dat betekent dat je bij koud weer en bij sneeuw alleen met winterbanden de weg op mag. Rijd je toch op zomerbanden, dan riskeer je een boete van 40 tot 80 euro, terwijl verzekeringen bij een ongeval een uitkering kunnen weigeren. 

M+S
Heidenau winterbanden bieden veel betere grip bij koud en nat weer dan gewone winterbanden dankzij een rubbersamenstelling die ook bij lage temperaturen soepel blijft en die daardoor goed hecht aan het asfalt. Dankzij een hoog percentage silica bieden deze banden bovendien uitstekende grip op nat asfalt, terwijl dit samen met het relatief open M+S- zelfs in de sneeuw voor aanmerkelijk betere tractie zorgt. Daarmee onderscheiden deze Snowtex M+S banden zich behoorlijk van de M+S-banden van andere fabrikanten. Banden mogen het M+S-logo namelijk voeren als ze een zeer open profiel hebben. Dat open profiel is doorgaans echter bedoeld om grip te bieden in off-road omstandigheden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze geschikt zijn om als winterband te dienen. Daarvoor is een speciale wintercompound nodig, zoals de Heidenau die heeft. 

Uitgebreid Snowtex gamma
In de afgelopen jaren heeft Heidenau hard gewerkt om het winterbanden programma uit te bereiden. Er zijn nu niet alleen banden voor lichte allroads, maar ook voor diverse andere motorfietsen. Heidenau winterbanden zijn verkrijgbaar via de beter gesorteerde motorbedrijven. 


Voordelen Heidenau motor- en scooter winterbanden:
-maandag 2 december 2013/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
Eerste916917918919920921922923924925Laatste