MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

The WALL saddle for 2006-2017 H-D Dyna-Glide Models




woensdag 5 december 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

Triumph 2019 SPEED TWIN

GLOEDNIEUWE 2019 SPEED TWIN
Een nieuw prestatie icoon

De mooie, nieuwe 1200cc Speed Twin herintroduceert een legendarische Triumph naam en zet de nieuwe standaard voor hoe een custom roadster zou moeten rijden en aanvoelen, met voor deze klasse toonaangevende handling en opwindende prestaties.



• Toonaangevende handling
o Zelfverzekerde, inspirerende, precieze, wendbare en dynamische rijeigenschappen
o Specifiek nieuw chassis en wielophanging
o 10 kg lichter dan de Thruxton
o Brembo remmen met hoge specificaties en dubbele schijven
o ABS en schakelbare tractiecontrole
o Comfortabele, geïntegreerde zitpositie met toegankelijke lage zithoogte en zitplaats voor   

   duopassagier



• Opwindende prestaties
o Vernieuwde 1200cc HP Bonneville 2-cilinder motor met ‘Thruxton’ afstelling
o Hoog vermogen over het hele toerenbereik, met topvermogen van 97 PK @ 6.750 omw/min
o Opwindende koppelafgifte, met maximum koppel van 112 Nm @ 4.950 omw/min
o Onderscheidend Brits 2-cilinder geluid uit dubbele, zwarte, omhoog gerichte sportdempers

• Geavanceerde rijderstechnologie
o Rijmodi ‘Sport’, ‘Road’ en ‘Rain’
o LED verlichting, met DRL koplamp (afhankelijk van lokale wetgeving)
o Koppelingsbekrachtiging
o Dubbele klokken met meerdere functionaliteiten
o USB-oplaadpunt
o Startonderbreker
o Accessoire mogelijkheid: bandenspanning controlesysteem

• Mooie, moderne custom stijl
o Triumph’s tijdloze DNA verenigt een nieuwe standaard met de eigentijdse Bonneville-stijl
o Krachtige en imposante roadster uitstraling
o Meer dan 90 specifieke Speed Twin accessoires

• Toonaangevende afwerking en details
o Een groot aantal prachtig ontworpen premium kenmerken, hoogwaardige afwerking en

details
o Geborsteld aluminium spatborden, radiatorafdekking, zijpanelen en hielbeschermers
o 7-spaaks aluminium velgen
o Tankdop in Monza-stijl
o Minimalistische achterkant
o Stuureindspiegels


Wedergeboorte van een legende
De originele 1938 Triumph Speed Twin, met 's werelds eerste succesvolle parallelle 2-cilinder motor verpakt in een vooruitstrevend chassis, was een openbaring om te rijden en veranderde de kijk op motorrijden. Dankzij de soepele, dynamische wegli
woensdag 5 december 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
12345678910Laatste