MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Tenneco buys Öhlins

Tenneco buys Öhlins

Founder and Chairman Kenth Öhlin has sold a majority share in Öhlins Racing AB (Sweden) to Monroe Shocks and former Marzocchi, Italy, owner Tenneco Inc. Öhlins will become a subsidiary of Tenneco.


Kenth Öhlin (left) has sold a majority share in Öhlins Racing to Tenneco, 
seen here with Tenneco co-CEO Brian Kesseler 

Founded by Kenth Öhlin in 1976, when he created his first motocross shock, Yamaha Japan bought a majority stake in Öhlins in 1987, with Kenth buying back 95% of the business in 2007. He will continue to be part of Öhlins, serving on the board and retains a minority interest in the company. Henrik Johansson will continue as CEO of Öhlins.
Earlier this year it was announced that Tenneco had bought Federal Mogul, the owner of Ferodo brake pads and Champion filters for $5.4bn. Öhlins have distribution in 50 countries and manufacturing facilities in Europe and Asia.

Kenth Öhlin commented: “Together, Öhlins and Tenneco will be a very strong constellation. After considering the strengths of both companies, I made the hardest decision of my life — to sell my life’s work. I am absolutely convinced that we are going to develop very positively in the future, and that Öhlins will benefit from the opportunities that will now arise due to Tenneco’s entrance.”

Brian Kesseler, co-CEO of Tenneco, said: “Öhlins’ technology team will allow us to rapidly grow our premium product offerings for current and future customers, as well as help us win a larger share of business in developing mobility markets.”

vrijdag 7 december 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

RDW nieuws: Schorsing voertuig voor meerdere jaren mogelijk

Schorsing voertuig voor meerdere jaren mogelijk
 
  
Met ingang van 3 januari 2019 kunnen voertuigbezitters hun voertuig ook voor een periode van twee of drie jaar schorsen. De schorsing hoeft dan niet meer ieder jaar te worden verlengd.
Het voor een langere periode schorsen is vooral gemakkelijk als een voertuig lang niet wordt gebruikt, bijvoorbeeld als het wordt gerestaureerd. 


Door te kiezen voor een langere schorsingsperiode bespaart de eigenaar zichzelf tijd en moeite en loopt minder kans op een vergeten schorsing. De jaarlijkse kosten voor schorsen blijven gelijk, of er nu voor één jaar wordt geschorst of ineens voor twee of drie jaar.

Schorsing verlengen
Een schorsing kan altijd worden verlengd. Verlengen van een schorsing kan al vanaf maximaal zes weken voor de einddatum. De nieuwe einddatum is dan gelijk aan de einddatum van de oude schorsing plus één, twee of drie jaar. Wordt de schorsing niet tijdig verlengd, dan is de eigenaar weer aansprakelijk voor de voertuigverplichtingen zoals wegenbelasting en APK.

Online of via het loket
Een schorsing plaatsen, verlengen of opheffen kan makkelijk en snel via de website van de RDW. Wie het niet online kan regelen, kan terecht bij een kentekenloket of een RDW-keuringsstation of -balie.

Voertuigverplichtingen
Wie een voertuig schorst, is niet meer aansprakelijk voor de voertuigverplichtingen. De wegenbelasting stopt automatisch. De verzekering moet de burger zelf opzeggen. Na het schorsen van een voertuig mag dit niet meer op de openbare weg staan of rijden. De schorsing van een voertuig is op elk moment kosteloos weer ongedaan te maken. 

donderdag 6 december 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
12345678910Laatste