MADNESS PHOTOGRAPHY

Madness Photography started as an official, serious company in 1998.
But the history of Madness Photography started long before. Onno “Berserk” Wieringa, founder and owner of Madness Photography, has been a self-taught photographer since he was a little kid and started to take pictures of something he loved since the day he was born: motorcycles!

His motorcycles
After he finished high school, he started working for various Harley-Davidson shops, where he learned to work on bikes. At the age of 17, he already owned two Triumph’s and when he was eighteen he had four Triumphs and a Suzuki GT 750. After getting his drivers license, when he was eighteen, the Triumphs all had to go and were replaced by a bike that he had wanted since the day he was born; a Harley-Davidson. This bike is still in his life; it’s an FXE-F 1200 Super Glide Fat Bob, which has been rebuild and modified endlessly and ridden for many miles. Going everywhere on the bike, there was one thing he always had in his pocket; his camera!
At the age of 23 he started drag racing, and he and his team named “Midnight Madness”, raced the bike on all the major races and drag strips all over Europe. He has competed in many classes; starting with the Street bikes, than Ultimate Street Bike, Super Stock, Pro-Stock, and then finally in the fastest gas burning class; Top Gas! Also again taking thousands of photo’s of everything interesting, at every racetrack! Being a racer for more than 18 years gave him insight in the world of fast bikes, and he’s still involved in the world of drag racing as a helper/mechanic and of course photographer / reporter.

Latest News in the Custom Bike World

Piaggio Vespa B.V. op MOTORbeurs Utrecht 2018



Piaggio Vespa B.V. op MOTORbeurs Utrecht 2018: alle primeurs voor het nieuwe motorseizoen


woensdag 21 februari 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:

NIEUWE HARLEY-DAVIDSON FORTY-EIGHT SPECIAL EN IRON 1200 SPORTSTERS

 NIEUWE HARLEY-DAVIDSON FORTY-EIGHT SPECIAL EN IRON 1200 SPORTSTERS COMBINEREN RETRO DESIGN MET MODERNE PERFORMANCE

Hoog stuur, coole graphics en garage-built attitude 

Harley-Davidson schrijft het volgende hoofdstuk in het dikke boek van de Sportster modellenlijn met de introductie van de Iron 1200 en Forty-Eight Special. De jongste modellen in een lijn van 100 high-impact motorfietsen die de onderneming in 2027 gepresenteerd wil hebben, combineren retro stijlelementen uit de custom bike scene met het solide fundament van het Sportster platform en de rauwe performance van de Evolution 1200 V-Twin motor.

Iron 1200

Sinds de introductie in 1957 is de Sportster-lijn al talloze keren opnieuw uitgevonden, zowel door de Motor Company als door rijders. De Sportster doet het goed als bobber, café-racer, chopper, scrambler, flat-track racer, dragster of gewoon voor dagelijks (woon-werk) gebruik. De lijn heeft zowel heel toegankelijke opstapmodellen voor beginnende rijders, als unieke custom cruisers voor meer ervaren rijders. 

“Al sinds het prille begin is de Sportster de perfecte combinatie van formaat, vermogen en karakter. Die balans maakt dat de modellen zoveel verschillende soorten rijders aanspreken”, vertelt Brad Richards, Harley-Davidson V.P. of Styling & Design. “Een Sportster is een relatief makkelijke motor om te strippen en te customizen. Wat we gedaan hebben om de nieuwe Iron 1200 en Forty-Eight Special te ontwikkelen is precies wat Sportster-eigenaren al generaties lang met hun machines doen.”

Forty-Eight Special

Nieuwe tank graphics onderscheiden zowel de Iron 1200 als de Forty-Eight Special. Beide combineren ze dikke gekleurde banen met een lettertype, kleuren en grafische elementen uit de jaren ’70.

“Het ontwerp van deze twee brandstoftanks haakt aan op trends die we zien in de custom bike scene en in design in het algemeen. We bewegen weg van complexe, ingewikkelde ontwerpen en gaan naar een cleane, simpele look”, vertelt Richards. “Bovendien respecteren deze graphics de vorm van de tank. En bij de Sportster is de klassieke vorm van de tank een dragend design element.”

Iron 1200™
De belangrijkste bouwsteen van de  Iron 1200 is vermogen. Een 1202cc Evolution® 1200 V-Twin motor levert 36 procent meer
woensdag 21 februari 2018/Author: Onno Wieringa/Number of views (0)/Comments (0)/ Artikel rating: Geen rating
Categories: nieuws motoren
Tags:
12345678910Laatste